Secretaris/directeur CLB

Het Centrum voor Lokaal Bestuur van de PvdA zoekt een:

Secretaris/directeur CLB

Secretaris/directeur van het CLB

35 uur per week (fulltime)

De PvdA wil een eerlijke samenleving waarin iedereen zeker is van een goed bestaan. Een samenleving waarin de overheid er weer voor je is en iedereen dezelfde kansen krijgt. Van buurtcentra tot in het Europees Parlement: onze vrijwilligers, politici en medewerkers werken hier elke dag aan. Als secretaris/directeur van het CLB lever je een grote bijdrage.

Over de organisatie

Het CLB ondersteunt het politiek functioneren van lokale, regionale en provinciale PvdA-politici. Dit doen we door het activeren en ondersteunen van netwerken van en voor leden van het CLB in en tussen alle bestuurslagen, het bieden van een scholingsprogramma voor alle CLB-leden (inhoud en vaardigheden), het bieden van een platform voor discussie voor lokale, regionale en provinciale politici, het geven van informatie en advies, en het doen van onderzoek. Het CLB publiceert regelmatig standpunten en adviezen over lokale, regionale en provinciale politieke onderwerpen en politieke ambtsdragers.

Secretaris/directeur van het CLB

Als secretaris/directeur ben je verantwoordelijk voor het dagelijks reilen en zeilen van de vereniging. Je zorgt voor de algemene coördinatie van de werkzaamheden van het CLB, inclusief beheer en financiën. In alles werk je nauw samen met het team, het bestuur en de leden. In het team fungeer je als meewerkend voorvrouw/voorman. Je denkt en werkt mee aan de nieuwsbrief, scholings- en netwerkbijeenkomsten en projecten.

Je werkzaamheden

• De directeur/secretaris is een netwerker pur sang. Je weet snel netwerken op te bouwen en te onderhouden binnen en buiten de partij. Binnen deze netwerken weet je de positie van het CLB en onze leden over het voetlicht te brengen.
  • Je hebt kennis van politiek in de gemeenten, provincies en waterschappen. Je houdt voeling met relevante politieke en maatschappelijke ontwikkelingen en weet dit te vertalen in concrete acties.
  • Er wordt veel gevraagd van onze bestuurders en volksvertegenwoordigers, in een landschap dat constant aan verandering onderhevig is. Als secretaris/directeur heb je een visie op wat dit voor onze mensen betekent en wat het lokaal bestuur in de toekomst nodig heeft. Je weet dit in woord en geschrift te vertalen.
  • De directeur werkt aan een toekomstbestendige en impactvolle organisatie. Door de veranderingen bij de moederpartij (de PvdA) en de ontwikkelingen op het gebied van de progressieve samenwerking, zal ook het CLB moeten mee veranderen. Je geeft leiding aan dit proces in samenspraak met bestuur, team en leden.

Je profiel

• Een overtuigend PvdA-profiel
  • Academisch werk- of denkniveau
  • Leidinggevende ervaring
  • Goede mondelinge uitdrukkingsvaardigheden en een goede pen
  • Positief, strategisch sterk en verbindend
  • Structureren, prioriteiten stellen en knopen doorhakken
  • Grondige kennis van en (bij voorkeur politiek-bestuurlijke) ervaring met het werk van gemeenten, provincies en/of waterschappen. Je hebt zicht op en een visie over relevante ontwikkelingen in deze bestuurslagen.
  • Uitstekende netwerkvaardigheden. Je bent in staat een netwerk op te bouwen en te onderhouden.

Wat bieden we jou?

De arbeidsvoorwaarden zijn conform de cao PvdA en neveninstellingen. De functie is ingedeeld in schaal 13 van de CLB-salaristabel. Het brutosalaris bedraagt bij 35 uur minimaal € 5.302,11 en maximaal € 7.101,24 per maand (excl. vakantietoeslag en eindejaarsuitkering), afhankelijk van kennis en ervaring.

Informatie en solliciteren

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Gert-Jan Leerink Leerink ([email protected] / 06-51106878). Je sollicitatie (voorzien van motivatiebrief en cv) ontvangen we graag uiterlijk op 31 augustus. De gesprekken zijn gepland in de derde week van september. Je sollicitatie richt je per e-mail aan Gert-Jan Leerink via [email protected]. De vacature wordt gelijktijdig in- en extern uitgezet. Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang.