Stage bij het Internationaal Secretariaat van de PvdA

(4 dagen per week van 2 september tot 20 december 2024)

Stage lopen bij het Internationaal Secretariaat is samen werken aan een socialere wereld. Het Internationaal Secretariaat is het platform voor debat en actie voor het internationale werk van de PvdA. Wij onderhouden contacten met zusterpartijen in Europa, ondersteunen de politiek leider bij zijn activiteiten in het buitenland, fungeren als aanspreekpunt voor leden op het vlak van de buitenlandse politiek en organiseren evenementen en initiatieven over dringende internationale kwesties. De PvdA kijkt over grenzen heen om goed werk, eerlijk delen en mensenrechten altijd en overal op de agenda te krijgen.

Ben jij een ambitieuze student met een passie voor politiek en internationale vraagstukken? Zoek je een uitdagende stage waarbij je jouw organisatorische en communicatieve vaardigheden kunt inzetten en verder ontwikkelen? Dan hebben wij de perfecte stageplek voor jou bij het Internationaal Secretariaat van de PvdA te Den Haag voor de periode van 2 september tot 20 december 2024.

Wat ga je doen?
Als stagiair van het Internationaal Secretariaat ondersteun je de Internationaal Secretaris bij de voorbereiding van internationale activiteiten. Je helpt mee bij het organiseren van events over dringende internationale kwesties zoals de klimaatcrisis, de opkomst van extreemrechts in Europa, en de bescherming van mensenrechten. Daarnaast draag je bij aan de communicatie door de website bij te houden, content voor sociale media te maken, de redactie van de maandelijkse nieuwsbrief te voeren en zelf stukken te schrijven die interessant zijn voor de achterban van de PvdA. Daarbij wordt nauw samengewerkt met GroenLinks, de Partij voor Europese Sociaaldemocraten (PES) en de Foundation Max van der Stoel.

Wij bieden een inspirerende werkomgeving op een steenworp afstand van station Den Haag Holland Spoor, waar je de kans krijgt om een waardevolle bijdrage te leveren aan onze partij en je vaardigheden in de praktijk te brengen.

Hoe ziet jouw profiel eruit?

• Opleiding: Je volgt een HBO- of WO-opleiding met een internationale of communicatieve achtergrond.
  • Interesse: Je hebt een sterke interesse in politiek en internationale vraagstukken.
  • Bewustzijn: Je bent je bewust van politieke discussies en gevoeligheden.
  • Nauwkeurigheid: Je werkt nauwkeurig en hebt oog voor detail.
  • Organisatorische vaardigheden: Je bent organisatorisch sterk en kunt goed plannen en coördineren.
  • Schrijfvaardigheden: Je hebt ervaring met het schrijven van toegankelijke teksten voor een breder publiek.
  • Affiniteit met de PvdA: Je hebt affiniteit met de PvdA en haar idealen.
  • Zelfstandigheid: Je kunt zelfstandig werken en neemt initiatief.
  • Werkplek en vergoeding: Wij bieden een leuke werkplek op het landelijke partijbureau in Den Haag, op loopafstand van Den Haag Holland Spoor, en een stagevergoeding (inclusief reiskosten) van € 460,- netto per maand bij een stage van vier dagen per week.

Wat kun je bij ons leren?
Als stagiair bij het Internationaal Secretariaat krijg je een unieke inkijk in de werking van de Nederlandse en internationale politiek. Je leert hoe een politieke partij functioneert, hoe politieke communicatie in zijn werk gaat en hoe een partij op internationaal niveau opereert. Je doet waardevolle werkervaring op met het schrijven en redigeren van artikelen, het onderhouden van een website, het versturen van nieuwsbrieven en het organiseren van evenementen.

Solliciteren?
Wij bieden een stageplaats voor de periode van 2 september tot 20 december 2024 voor vier dagen in de week. Ben je na het lezen van deze stagevacature enthousiast geworden?

Stuur dan vóór 23 augustus een mail met een sollicitatiebrief en cv naar Ties Huis in ’t Veld ([email protected]) en Bianca Cuquerella ([email protected]).

Wil je meer weten, neem dan een kijkje op www.internationaal.pvda.nl